ستایی مختاری با اشاره به اینکه کمپ ماده ۱۶ به زودی در جنوب کرمان راه اندازی می‌شود، گفت: طرح توانمندسازی و ساماندهی معتادان متجاهر در جنوب کرمان کلید خورد.

اصغر ستایی مختاری در نشست قضایی شهرستان جیرفت از راه اندازی مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب یا همان کمپ ماده ۱۶ در جنوب استان کرمان با مرکزیت جیرفت در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: یکی از مهم ترین نیاز‌های جنوب استان کرمان در بحث مواد مخدر، احداث کمپ ماده ۱۶ برای جمع آوری و توانمندسازی معتادان متجاهر است.

او افزود: اقدامات خوبی در بحث پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در شهرستان جیرفت انجام شده است که جای قدردانی دارد؛ ولی نیاز است که این اقدامات طی امسال تداوم بیشتری داشته باشد.

رئیس دادگستری جیرفت با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای پیشگیری از مواد مخدر در جنوب استان کرمان بیان داشت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان ملزم به همکاری و کمک در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر هستند.

او  با اشاره به اینکه مواد مخدر یکی از معضلات بزرگ اجتماعی است، تصریح کرد: به زودی متولی این مرکز نیز در شهرستان مشخص می‌شود و با جمع آوری معتادان متجاهر، بخش زیادی از معضلات و دیگر آسییب‌های اجتماعی در جنوب استان کاهش پیدا می‌کند.

ستایی مختاری بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی، مثل: بهزیستی و شهرداری، شورای شهر جیرفت، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توانمندسازی و اشتغال افرادی که از دام اعتیاد رهایی پیدا می‌کنند، برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

او گفت: ارائه تسهیلات به این افراد در دستور کار قرار گیرد، ضمن اینکه از کارفرمایانی که افراد بهبودیافته را به کار گیری می‌کنند، در شورای حمایت قضایی از تولید، حمایت قانونی می‌شود. 

رئیس دادگستری جیرفت با اشاره به لزوم برنامه ریزی همه جانبه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان جیرفت، افزود: یکی از مهم ترین برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در جنوب استان می‌باشد.

 او در پایان از اداره کل بهزیستی استان و شهرداری جیرفت نیز که  برای راه اندازی این کمپ اقدامات مهمی انجام دادند، قدردانی  کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار